Skip to main content

İntibak Başvuruları

Lisans Programları Ders Saydırma ve İntibak İşlemleri için Takip Edilecek Adımlar

Lisans programlarında yer alan öğrencilerin ders saydırma ve ders saydırma işlemleri ile ilgili adımlarda aşağıdaki formu kullanarak başvuru yapmaları gerekmektedir.

Başvuru Formu 

 

Formun Kullanım Amacı:

  1. Staj Saydırma: Geçişle gelen öğrencilerin daha önce yapmış oldukları stajın değerlendirmeye alınması için gerekli evraklar ile başvurması geren saydırma türüdür.
  2. Staj Saydırma – İtiraz: Staj değerlendirme için başvuran öğrencilerin sonuca itiraz etmek için başvurmaları gereken saydırma türüdür.
  3. Ders Saydırma: Geçiş ile gelen öğrencilerin geçiş yaptıkları süreci de seçerek ilgili bilgileri aktarmaları gereken saydırma türüdür.
  4. Ders Saydırma – İtiraz: Geçiş ile gelen öğrencilerin yapılan intibaklarına itiraz etmek için seçmeleri gereken saydırma türüdür.
  5. Öğrenimi Devam Eden Öğrenciler: Farklı Bölümlerden ders alıp kendi öğretim planına saydırmak isteyen öğrencilerin başvurmaları gereken saydırma türüdür.
  6. Öğrenimi Devam Eden Öğrenciler – İtiraz: İntibak sonrasında dilekçe ve sonuçlarına itiraz etmek isteyen öğrencilerin başvurmaları gereken saydırma türüdür.

Başvuru süreçleri sadece Akademik Takvimde yer alan önceki öğrenmenin saydırılması sürecinde paylaşılan tarihler arasında yapılacaktır.

 

Akademik Takvim

YTÜ Eşdeğerlilik ve İntibak İşlemleri Yönergesi (YÖ-097)

 

Öğrencilerin tek başvuru yapmaları beklenmektedir. Ancak başvuru tarihleri arasında güncelleme yapmak isterlerse başvuruyu tekrarlayabilirler. Bu durumda son tarihli başvuru dikkate alınacaktır.

Elden teslim ya da mail ile gelen başvurular dikkate alınmayacaktır. Bu nedenle belirtilen formun doldurulduğundan emin olunması gerekmektedir.

Başvuru süreci tamamlandıktan sonra ilgili komisyon tarafından değerlendirmesi yapılıp ilgili yönetim kuruluna gönderimi yapılacaktır. Bu süreçte yaklaşık 2 haftalık bir zamana tekabül ettiğinden sonuçlarını OBS üzerinden takip edebilirsiniz. Bu nedenle bu süreç bitene kadar geçen zaman diliminde gelen mailler değerlendirmeye alınmayacaktır.

Saydırma işlemleri hakkında diğer sorularınızı iletmek için enmintibak@std.yildiz.edu.tr mail adresini kullanabilirsiniz. Ancak mailin ilgili komisyon tarafından değerlendirilmesi için aşağıdaki mail formatına uyulması gerekmektedir.

Konu Başlığı: Öğrenci Numarası – Saydırma Türü

Konu İçeriği:

İlk Paragraf:

‘’………………….. öğrenci numaralı ve …………………………… ad-soyadlı öğrenciniz olarak ……………………. Ile ilgili saydırma talebimi iletmek istiyorum’’

İkinci Paragraf:

Burada maili atma nedeninizi birkaç cümle ile ifade etmeniz gerekmektedir.


 

Lisansüstü Programlar İntibak Süreçleri Hakkında

 

Paylaşılan form üzerinden sadece lisans programlarına ait intibak süreçleri yürütülmektedir.

Lisansüstü ders saydırma işlemleri için ders saydırma talebinin gerekli evraklar ile birlikte enmblm@yildiz.edu.tr adresine e-posta olarak iletilmesi gerekmektedir.

E-posta başlığı aşağıdaki şekilde tanımlanmalı ve e-posta içeriğine öğrencilikle ilgili bilgilerinizi (öğrenci numarası, kayıtlı olunan program) ve kısaca ders saydırma talebinizi de eklemelisiniz.

Konu Başlığı: Lisansüstü Ders Saydırma Talebi Hk.

E-posta İçeriği:

“Merhabalar,

Bölümünüz ….. programına kayıtlı ….. numaralı öğrenciyim. Ekte yer alan dilekçedeki derslerimi saydırmak istiyorum. Gerekli belgeler ekte yer almaktadır.

Gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.

İyi çalışmalar “